“Kapitein Billie Boei en zijn team zijn er voor jou (B). Op je eigen tempo (O) mag je er zijn (E) bij ons en in de rest van de samenleving (I)”
Onder het motto “It takes a village to raise a child” handelen we vanuit een samen gedragen verantwoordelijkheid.
De visie van GO! LBSO BOEI is gebaseerd op het creëren van een ondersteunende, empathische en stimulerende omgeving. We streven ernaar om elk kind met sociaal-emotionele uitdagingen te helpen in hun persoonlijke ontwikkeling, zodat ze niet alleen schoolse vaardigheden en kennis vergaren, maar ook sociale en emotionele competenties kunnen ontwikkelen. Een goed onderbouwde werking (duidelijkheid, voorspelbaarheid, structuur, rust, …) staat garant voor het scheppen van een optimale leeromgeving voor onze kinderen. We streven ernaar om elk kind, op hun eigen tempo maximaal cognitief en sociaal-emotioneel te laten ontplooien.
Door deze visie te integreren in ons dagelijks onderwijs streven we ernaar om een schoolomgeving te creëren waarin elk kind, ongeacht zijn of haar gedrags- en emotionele uitdagingen, zich gewaardeerd voelt en de kans krijgt om te groeien en te leren op een manier die aansluit bij zijn of haar individuele behoeften. Door deze visie in de praktijk te brengen, willen we een omgeving creëren waarin positief gedrag wordt gestimuleerd, maar ook waarin elke persoon binnen de school zich gehoord, gezien en gewaardeerd voelt. Het doel is een positief gedragsklimaat dat bijdraagt aan het welzijn en de ontwikkeling van alle betrokkenen.
Bovendien moedigen we verantwoordelijkheid aan, waarbij elke persoon binnen de school zich bewust is van zijn of haar rol in het creëren van een positieve schoolsfeer. We moedigen een participatieve cultuur aan, waarin inspraak en betrokkenheid van alle partners centraal staan.
We geloven dat onze visie garant staat voor het scheppen van een optimale leeromgeving voor onze leerlingen die naast het stimuleren van sociaal-emotionele groei en zelfstandigheid ook een voorbereiding is op een leven waarin ze respectvol en verantwoordelijk kunnen deelnemen aan de samenleving.